12. 5. 2025

Je větší umění vyrobit nebo prodat?

Je větší umění vyrobit nebo prodat?

12. 05. 2025

Na kloub této otázce měli přijít žáci oboru Technolog výroby potravin na workshopu firmy Bizerba pro obchodní řetězec Globus ČR. Na marketing a další obchodní strategie bylo zaměřeno pracovní setkání pracovníků zodpovědných za vzhled a nabídku pultů úseku řeznictví ve všech obchodních domech v České republice. Téma workshopu bylo dáno - "Neotřelé mladé pohledy na řeznické pulty." Žáci SŠTŘ byli přizváni, aby reprezentovali nákupní zvyklosti generace Z. 
Přípravu jsme nepodcenili. Prezentaci předcházela fyzická návštěva řeznického prodejního úseku v pardubickém Globusu, analýza dodaných fotografií řeznických pultů všech 16 obchodních domů v ČR a zpracování, distribuce a vyhodnocení celoškolního dotazníku orientovaného na preferenci masných výrobků žáky SŠTŘ. 
"Při prodeji záleží na každém detailu, i to, jestli je salám narovnaný do komínku, "kytičky", ve stylu odskočených plátků či naoko naházený na hromadě. Společně to vytváří komplexní vzhled pultu," sděluje své poznatky Adéla Štěrbová. "Podle našeho průzkumu se zákazník rozhoduje ve 40 % procentech o konkrétním nákupu, až když stojí před pultem," dodává Iveta Bryknarová. Za pozornost jistě stály i regionální rozdíly v prezentaci masných výrobků. Jsou dány především preferencí jednotlivých druhů produktů zákazníky, které jsou zcela logicky jiné v Karlových Varech, Plzni nebo Ostravě.  
Část workshopu zaměřená na trvanlivé masné výrobky firmy Pejskar byla neméně zajímavá a přinesla mnoho nových informací o skladování, údržnosti, kvalitě a možnostech prodeje.
"Jsem rád, že jsme mohli nahlédnout pod pokličku obchodních praktik řeznického úseku společnosti. Toto nám bylo umožněno za základě dlouhodobého partnerství firmy Globus se SŠTŘ Nový Bydžov," vyjadřuje své poděkování Milan Novák, garant učební praxe 1. ročníku nástavbového studia Technologů výroby potravin.
A jaká je tedy odpověď na otázku, zda je větší umění prodat nebo vyrobit? Jednoduchá. Obě činnosti musí být navzájem provázané. Výroba musí reflektovat požadavky zákazníků a prodávající nebude úspěšný, pokud výrobky nebudou chutné, voňavé a lákavé ke koupi...

 

Bc. Milan Novák, vedoucí oboru Řezník - uzenář

×